Opis
Ten zestaw został opracowany z myślą o nauczycielach przedszkola, pedagogach i terapeutach, którzy pracują z dziećmi wymagającymi indywidualnego podejścia i wsparcia w codziennym funkcjonowaniu. Materiały pomagają w planowaniu, organizowaniu i realizacji zajęć wychowania przedszkolnego w sposób dostosowany do możliwości i potrzeb każdego dziecka. Materiały pomagają w planowaniu pracy z dziećmi, które wymagają indywidualnego podejścia, wsparcia emocjonalnego i dydaktycznego, w tym:
- z autyzmem i zespołem Aspergera,
- z ADHD i trudnościami w koncentracji uwagi,
- z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
- słabosłyszącymi lub mającymi trudności w komunikacji,
- z afazją ruchową, czuciową,
- zaniedbanymi środowiskowo i wychowawczo,
Cel zestawu:
- wsparcie nauczyciela w opracowaniu indywidualnych dostosowań i zaleceń,
- ułatwienie prowadzenia zajęć z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych,
- tworzenie bezpiecznego, przyjaznego i motywującego środowiska przedszkolnego.
W zestawie znajdują się:
- przykładowe dostosowania organizacyjne, dydaktyczne i wychowawcze w codziennej pracy,
- wskazówki dotyczące komunikacji, relacji i motywowania dziecka,
- propozycje metod i form pracy odpowiednich dla poszczególnych trudności,
- przykłady oceniania opisowego i wspierającego rozwój dziecka,
- arkusze do własnego uzupełniania i indywidualizacji działań.
Dzięki temu zestawowi:
- z łatwością przygotujesz indywidualne dostosowania do IPET lub planu wspomagania dziecka,
- otrzymasz gotowe rozwiązania i przykłady działań terapeutycznych,
- lepiej zrozumiesz potrzeby swoich wychowanków,
- zaoszczędzisz czas, korzystając z gotowych, praktycznych propozycji.
Dla kogo:
- nauczycieli wychowania przedszkolnego,
- pedagogów i pedagogów specjalnych,
- terapeutów i psychologów,
- zespołów ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Korzyści:
- zgodność z aktualnymi wytycznymi MEN i zasadami pracy z dziećmi o SPE,
- przystępny język i przejrzysta forma,
- możliwość edycji i dostosowania materiału do konkretnego dziecka,
- wsparcie w codziennej pracy wychowawczej i terapeutycznej.




